Vaikuta Ekhvan strategiaan – mikä parantaa asiakaskokemusta ja palvelujen laatua?
Julkaistu 22.8.2025 Muokattu 22.8.2025Etelä-Karjalan hyvinvointialue (Ekhva) päivittää strategisia linjauksiaan vuosille 2025–2029, ja haluaa kuulla asukkaiden ja sidosryhmien näkemyksiä tulevaisuuden painopisteistä.

Ekhva vastaa eteläkarjalaisten sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen palvelujen järjestämisestä. Strategiset linjaukset ohjaavat näiden palvelujen kehittämistä pitkällä aikavälillä. Nyt jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa siihen, millaisia asioita ja tavoitteita Ekhvan tulisi korostaa seuraavalla nelivuotiskaudella.
– Haluamme rakentaa palvelumme entistä asiakaslähtöisemmiksi ja vaikuttavammiksi. Meille on tärkeää kuulla, millaisia toiveita ja odotuksia alueen asukkailla ja yhteistyökumppaneilla on, kertoo hyvinvointialueen strategia- ja hallintojohtaja Kaisa Heino.
Ekhvan pitkän aikavälin tavoitteena on, että Etelä-Karjalassa asuu Suomen hyvinvoivin väestö. Hyvinvointialue haluaa toiminnallaan edistää terveyttä, toimintakykyä ja turvallisuutta läpi elämän.
Kyselyyn vastataan verkossa, mutta sen voi täyttää myös paperisena maakuntakierroksen vuoropuhelutilaisuuksissa. Lisätietoa maakuntakierroksesta ja tilaisuuksista löytyy täältä: Maakuntakierros kutsuu keskustelemaan tulevaisuuden hyvinvoinnista.
Kyselyyn vastaaminen vie vain muutaman minuutin, ja se on avoinna 15.9. asti. Vastaukset otetaan huomioon strategisten linjausten valmistelussa.